huolto.jpg

Moduloi - ja tee tulosta jälkimarkkinoinnilla

Useat menestyvät yritykset tekevät mainiota tulosta tuotteen myymisen jälkeen huolto- ja korjaustoiminnoilla sekä varaosakaupalla.

Hissiyhtiö Kone Oyj:n 2017 vuosikertomuksesta käy ilmi, että uusien laitteiden osuus myynnistä on 53% ja olemassaolevien laitteiden huolto- ja muutostöiden osuus 47%. Lisäksi viimeksimainitun ryhmän liikevaihto oli kasvussa päinvastoin kuin uusien laitteiden toimitukset.

Modulaarisesta tuoterakenteesta on hyötyä myös tuotteen elinkaaren loppupäässä.

Korjaustyö on vaivattomampaa, kun vioittunut moduli on mahdollista vaihtaa kokonaisuudessaan, mikä on usein taloudellisempaa kuin kohteen purku, vioittuneiden osien tunnistus ja uusiminen. Modulaarinen tuote voidaan myös suunnitella siten, että asiakkaalle voidaan myydä tuotepäivityksiä, eli jokin osa tuotteesta voidaan korvata modulin uudemmalla versiolla tai erilaisia ominaisuuksia sisältävällä modulilla.

Lisäksi varaosahuolto helpottuu, kun nimikkeitä on vähemmän.

Voisiko sinun yrityksesi laajentaa liiketoimintaansa huoltoihin ja aktiivisesti tarjota asiakkailleen huoltoja, ylläpitoa ja tuotepäivityksiä?

ModulPlan_Logo2.jpg

ModulPlan-palvelumme auttaa kehittämään jälkimarkkinointia. Lue lisää >>